حسابداری مالیاتی

حسابداری مالیاتی

حسابداری در کسب و کارهای مختلف به عنوان امری تخصصی شناخته می‌شود و در کسب و کارهای بزرگ حتی یک تیم بزرگ حسابداری وجود دارد، که هر کدام بخشی از فرآیندها و امور مالی را پیگیری می‌کنند. برای مثال یک حسابداری امور مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان رسیدگی می‌کند و دیگری حسابداری مالیاتی (حسابداری امور مالیاتی) را پیگیری می‌نماید.

شرکت حسابداری پارس حسابان تمامی امور مربوط به خدمات مالیاتی  و حسابداری را از صفر تا صد به صورت کامل و تضمینی ارائه می دهد. از جمله مزایای استفاده از خدمات پارس حسابان، سابقه طولانی بیش از 15 سال سابقه کاری و کارشناسان متعهد می باشد.

حسابداری مالیاتی از آن جهت اهمیت دارد که مانع از افتادن شرکت ها در دام های مالیاتی و به تناسب آن مشمول جرایم سنگین مالیاتی می شود و همچنین با اطلاع دقیق از قوانین مالیاتی می تواند برخی معافیت های مالی را برای شرکت مشخص کند و یا باعث دریافت موارد تشویقی در زمینه ی مالیات شود.

حسابداری مالیاتی چیست؟

حسابداری مالیاتی به مجموعه‌ای از فرایندها و فعالیت‌ها اشاره دارد، که شامل محاسبه، ارائه و اعلام مالیات برای یک شرکت یا سازمان می‌شود. این فرایند شامل محاسبه مالیات بر اساس درآمدها، هزینه‌ها و دیگر عوامل مالی است.

در این خدمات، اطلاعات مالیاتی به صورت دوره‌ای جمع‌آوری و بررسی می‌شود. سپس مالیات بر اساس قوانین و مقررات مالیاتی مربوطه محاسبه و اعلام می‌شود. در نهایت، این اطلاعات برای ارائه به مقامات مالیاتی مربوطه، اعم از سازمان مالیاتی و دیگر موسسات مالیاتی استفاده می‌شود.

این فرایند به کمک نرم‌افزارهای حسابداری مالیاتی و به کمک کارشناسان مالیاتی پارس حسابان انجام می‌شود. این فرآیند برای هر شرکت یا سازمانی بسیار حیاتی است و باید به صورت دقیق و با رعایت قوانین و مقررات مالیاتی انجام شود.

حسابداری مالیاتی
حسابداری مالیاتی

مالیات چیست و چه کسانی مشمول مالیات اند؟

بر اساس تعریف سازمان همکاری و توسعه ی اقتصادی، مالیات پرداختی است لازم و اجباری و بلا عوض که ممکن است به شخص، موسسه، دارایی و … تعلق بگیرد.

در واقع مالیات انتقال دادن بخضی از درامد جامعه به دولت است و یا سود فعالیت هایی اقتصادی است که نصیب دولت می شود چرا که امکانات و ابزار دست یابی به درامد را دولت فراهم کرده است.

یکی از کارهایی که سازمان امور مالیاتی کشور انجام داده است استعلام مالیات های معوقه و بدهی های مالیاتی میباشد.

اشخاصی که مشمول پرداخت مالیات هستند به شرح زیر است:

  • تمامی اشخاص حقیق و حقوقی که در کشور ایران ملک و املاک داشته باشند.
  • اشخاصی که در ایران زندگی می کنند و هرگونه درامد از شغل و یا هر چیز دیگری دارند.
  • شرکت ها و بنگاه های اقتصادی که در خارج از کشور فعالیت می کنند اما در داخل ایران نیز درامد دارند.
  • تمام اشخاص حقوقی که تابعیت ایران دارند باید بخشی از درامد داخل و یا خارج از کشور را به عنوان مالیات پرداخت کنند.
  • اشخاص غیر ایرانی که به هر روشی درایران درامد دارند یا امتیاز کسب و کار خود را به یک ایرانی یا غیر ایرانی واگذار کرده اند و از آن طریق کسب دارایی می کنند یا از طریف آموزش و یا فروش فیلم به ایرانیان درامد کسب می کنند نیز مشمول پرداخت مالیات هستند.

انواع مالیات چیست؟

مالیات به صورت کلی به دو دسته ی مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شود که هر کدام این دسته ها نیز زیر دسته هایی دارند.

  • مالیات های مستقیم(مالیات بر درآمد)
  • مالیات های غیر مستقیم(مالیات ارزش افزوده)

حسابدار مالیاتی کیست و چه توانایی هایی دارد؟

حسابدار مالیاتی علاوه بر متخصص بودن در حسابداری و رسیدگی به امور مالی، باید تسلطی نسبی بر قوانین مالیاتی و همچنین اشراف و تسلط کامل بر قوانین مالیاتی داشته باشد.

حسابدار مالیاتی که با عنوان مشاور مالیاتی هم شناخته می شود، معمولا یک حسابدار با تجربه و فعال است و توصیه می شود به هیچ وجه از حسابداران تازه کار در این زمینه استفاده نشود.

برخی از کسب و کارهای کوچک که برای امور مالی اندک خود از حسابداران تازه کار و کم سابقه استفاده می کنند، ترجیح می دهند برای رسیدگی به امور مالیاتی خود از خدمات تخصصی مشاوره مالیاتی بهره بگیرند که کار بسیار سنجیده و درستی است.

بهترین حسابداری مالیاتی
بهترین حسابداری مالیاتی

خدمات حسابداری مالیاتی

پارس حسابان به عنوان بهترین شرکت حسابداری در کرج، تمامی خدمات مربوط رااین زمینه و مشاوره رایگان تلفنی را ارائه می دهد.

به صورت خلاصه مهم ترین خدمات ارائه شده توسط حسابداران مالیاتی  در زیر آمده است. شما میتوانید برای دریافت تخصصی ترین خدمات حسابداری با ما تماس بگیرید.

حسابداری مالیاتی شامل تمام فعالیت‌های مربوط به محاسبه، پرداخت و اظهار مالیات‌ها است. خدمات حسابداری مالیاتی شامل موارد زیر می‌شود:

  • ثبت دفاتر حسابداری: این شامل ثبت تمامی تراکنش‌های مالی و مالیاتی شرکت یا سازمان، گزارش‌های مالیاتی و تهیه اسناد مالیاتی مورد نیاز است.

  • محاسبه مالیات: این شامل انجام محاسبات مالیاتی برای شرکت یا سازمان است. این شامل محاسبه مالیات درآمد، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر درآمد حقوق و دیگر مالیات‌ها می‌شود.

  • تهیه اظهارنامه مالیاتی: این شامل تهیه و ارائه اظهارنامه مالیاتی برای شرکت یا سازمان است. این شامل تهیه اظهارنامه مالیاتی دوره مالی قبل، اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده و سایر اظهارنامه‌های مالیاتی مورد نیاز است.

  • مشاوره مالیاتی: این شامل مشاوره در مورد بهینه‌سازی مالیاتی، تحلیل مالیاتی، محاسبه دقیق مالیات، راهنمایی در مورد مالیات و تهیه گزارش‌های مالیاتی است.

  • ارائه مشاوره در مورد مسائل مالیاتی و مالی: این شامل مشاوره در مورد مسائل مالیاتی و مالی برای شرکت یا سازمان است. این شامل مشاوره در مورد مشکلات مالیاتی و مالی، راهنمایی در مورد بهینه‌سازی مالیاتی و تهیه گزارش‌های مالیاتی است.

  • مشاوره در مورد مالیات بین‌المللی: این شامل مشاوره در مورد مسائل مالیاتی بین‌المللی برای شرکت یا سازمان است. این شامل مشاوره در مورد قوانین مالیاتی بین‌المللی، راهنمایی در مورد مالیات بین‌المللی و تهیه گزارش‌های مالیاتی بین‌المللی است.

حسابداری مالیاتی چیست؟
حسابداری مالیاتی چیست؟

حسابدار مالیاتی کیست؟

این فرد مسئول بررسی قوانین مالیاتی و اطلاعات مالی مشتریان است و به او در تهیه اظهارنامه مالیاتی، محاسبه مالیات و بهینه‌سازی آن ها کمک می‌کند.

وظایف حسابداری مالیاتی
وظایف حسابداری مالیاتی

وظایف حسابدار مالیاتی چیست؟

تیک آبی تحلیل و بررسی مالیاتی: یک حسابدار کاربلد باید در جریان قوانین و مقررات مالیاتی باشد. همچنین باید تحلیل و بررسی کند که چگونه این قوانین بر شرکت یا سازمانه مشتری اعمال می‌شوند.

تیک آبی تهیه اظهارنامه مالیاتی: این شخص باید تمتمی اطلاعات مربوط به این زمینه را داشته باشد و بتواند به مشتری خود کمک کند تا اظهارنامه مالیاتی را به درستی تهیه کند و در این راه باید از دقت و دانش لازم برخوردار باشد.

تیک آبی محاسبه مالیات: کارشناس متخصص باید محاسبات مالیاتی را برای مشتری خود انجام دهد و باید مطمئن شود که تمامی مشاغل مشتری با قوانین مربوطه سازگار هستند.

تیک آبی مشاوره مالیاتی: یک حسابدار متخصص باید به مشتری خود مشاوره در مورد چگونگی بهینه‌سازی مالیاتی، به کاهش و تخفیف هزینه‌هایمربوطه و بهبود موقعیت مالیاتی شرکت یا سازمان کمک کند.

تیک آبی پیش‌بینی مالیاتی: حسابدار مالیاتی باید به مشتری خود کمک کند تا پیش‌بینی مالیاتی را برای سال آینده انجام دهد و به مشتری کمک کند تا برنامه‌ریزی مناسبی را برای سال آینده داشته باشد.

قوانین مالیاتی که یک حسابدار  باید آشنا باشد؟

قبل از شروع هر کاری کارشناسان مالیاتی باید با تکالیف و قوانین حسابداری مالیاتی اگاهی داشته باشند تا بتوانند امور مربوطه را به خوبی تشخیص داده و درست محاسبه کنند. در ادامه توضیحات به قوانینی که یک کارشناس حسابداری باید آشنا باشد اشاره می کنیم:

  • اگاهی کامل تکالیف مالیاتی
  • آشنایی با سامانه مودیان مالیاتی
  • آشنایی با اظهارنامه الکترونیکی مالیات بر عملکرد
  • تسلط  کامل با ساختار مالیات بر ارزش افزوده
  • اشنایی با اظهارنامه و قوانین مالیات بر درآمد
  • تنظیم مدارک لازم برای سازمان امور مالیاتی به درستی
  • آگاهی به تجدید نظر، قوانین اعتراض مالیاتی  و …

وظایف حسابداری مالیاتی

چه شرکت‌هایی نیازمند حسابداری مالیات هستند؟

به طور کلی تمامی موسسات و شرکت‌های بزرگ و کوچک برای سر و سامان دادن به اطلاعات و عملکردهای مالی و مالیاتی نیاز به حسابدار مالیاتی دارند.

البته لازم به ذکر است که وجود این کارشناسان تنها برای انجام محاسبه مالیات بکار نمی رود. از جمله دیگر موارد کاربرد این خدمات بخشودگی و معافیت‌های مالیاتی،  یافتن راه حل کاهش و صرفه جویی مالیات ها نیز می باشد.

بهترین شرکت حسابداری مالیاتی در کرج

شرکت پارس حسابان در سال های اخیر توانسته است سابقه موفقی در زمینه انجام خدمات حسابرسی و مالیاتی داشته باشد. شما میتوانید از طریق تماس با کارشناسان و دریافت مشاوره رایگان دریافت کنید. این شرکت بهترین خدمات مالیاتی را در سطح کرج و تهران بکار می برد.

یک شرکت معتبر باید مجوزهای لازم و  رسمی از سازمان مالیات کشور داشته باشد.همچنین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شرکت پارس حسابان پاسخگویی سریع به مشکلات و مسایل مهم و جلب اعتماد مشتریان می باشد.

داشتن کارشناسان کاربلد که توانایی ایده پردازی و انجام حساب و کتاب های مالی را دارند از جمله مزایای مجموعه ما می باشد.

شماره تماس با شرکت حسابداری، مالیاتی پارس حسابان

شرکت حسابداری در کرج 09373706567

شرکت حسابداری در کرج09129153507

  026-34251626

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *